پاورقی های روزانه

پاورقی های روزانه

یه کپی پیست ساده
پاورقی های روزانه

پاورقی های روزانه

یه کپی پیست ساده

ویرانگرتر از خود ِ آدمی


پک زدن به سیگار هیچ معنایی ندارد الّا نوعی لجاجت با خود، و حتی لجاجت در تداوم ِ نوعی عادت.
عجیب ترین خوی ِ آدمی این است که می داند فعلی بد و آسیب رسان است، اما آن را انجام می دهد و به کرات هم. هر آدمی ، دانسته و ندانسته ، به نوعی در لجاجت و تعارض با خود بسر می برد ، و هیچ دیگری ویرانگرتر از خود ِ آدمی نسبت به خودش نیست.

سلوک - محمود دولت آبادی

نظرات 2 + ارسال نظر
جوجه اردک زشت جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:49 ب.ظ

در درام این خود نابودی را هامارتیا می نامند اشتباه قهرمان که فاجعه می آفریند درست مث همین خود ویرانی است
آدم قصه عشاق را می داند اما از سر لجبازی با خود هامارتیایی مرتکب می شود که تک تک سلولهایش تا ابد دود می شود
انگار آدمی یعنی همین لجاجت و آسیب رساندن به خود
حرفهایت را به کسی میگویی بعد سنگی می شود برای روزمبادا وشکستن سرت
دلت را به کسی می دهی می شود پیراهن عثمان وعلم رسوایی
هستی ات را که می دهی...مسخره ات می کنند که طرف بلد نیست زندگی کنند
هامارتیای همه ما عشق است اما همچنان دوست داریم زجرهایش تکرار شود اما او در کنارمان چای بنوشد چقدر ساده است و راحت اما روح را می خراشد

سلام

سلام عمو امپراطور
مثل همیشه نظراتتون عالیه
آموزنده هم بود
هامارتیا!

آسیابان شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:06 ق.ظ http://Deltalogo.blogfa.com

شبیه من شدن کار آسانی نیست

باید که اول محکوم شوی میپرسی به چه ؟

به اینکه چرا فراموش نمی کنی وقتی فراموش شدی

بعد باید خودت را شرح دهی برای هر عابر پیاده ای

و بعد باید هیچ کسی نفهمد که چه میگویی

و بعد باید قضاوت شوی بی دلیل

و بعد اتاقت را تقسیم بندی کنی مابین مرز حقیقت و رویا

و یک به یک خاطراتت را در آن جای دهی

مثلا خاطرات خوش را بر روی مبل بگذاری

پنجره را به سمتی بچرخانی که غروب را ببینی

و قلم و کاغذ را همراه بغض ، بگذاری کنار شمعدانی ها

چای و سیگار را روی میز کنارِ سئوالهای بی جواب

و دلتنگی را هم بگذاری در کوله پشتی تا همیشه همراهت باشد

و یک تکه جا باقی بگذاری برای قدم زدن از سرِ ناچاری

آری شبیه من شدن کار آسانی نیست

من حتی خودم نتوانستم شبیه خودم شوم

نه درد را دوست دارم نه دلتنگی را

فقط گاهی تنهایی همان حکم محکومیت توست

شبیه من شدن یعنی نیم ساعت خاطره را

سالها زندگی کردن

عالیییییییییییییییییییی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد