پاورقی های روزانه

پاورقی های روزانه

یه کپی پیست ساده
پاورقی های روزانه

پاورقی های روزانه

یه کپی پیست ساده

تاوانِ رها کردن


اگر بارها رها شدم

عیبی ندارد...
خوش به حالم که
دست هیچ کسی را
رها نکردم!
هر چقدر آن ها شجاع بودند
من از تاوانِ رها کردن
می ترسم!


علیرضا اسفندیاری
در همین لحظه / در همین حوالی



همه چیز تقصیر توست...



این روزها 
همه چیز تقصیر توست...
اگر بودی
هیچ کسی نمی توانست اینقدر
نبودن هایت را
به رخ من بکشد...
تو عشق را
به شایعه تبدیل کردی!

علیرضا اسفندیاری

زخم های آغوش های گذشته


خوب می دانستم که او روزی عاشق مرد دیگری بوده. یعنی اگر راستش را بخواهید، هنوز هم مطمئن نیستم که عاشق اش هست، یا نیست. من را بیشتر دوست دارد، یا...

اما اینها برای من مهم نبوده و نیست. به نظر من هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که تو زنی را در آغوش بگیری، فقط به این خاطر که دیگر نگذاری زخم های آغوش های گذشته اش را کسی ببیند.
من این گونه عاشق شدم و او را در آغوش کشیدم.


علیرضا اسفندیاری
بخشی از کتاب «مکالمه ی غیر حضوری»

اصلا ارزش اشک "مادرم"را ندارد

 


هر روز فکر میکنم
و روشهای جدیدی برای خودکشی پیدا میکنم
وقت عمل که میرسد به نتیجه اش فکر میکنم
میبینم اصلا ارزش اشک "مادرم"را ندارد
بیخیالش میشوم
و مثل دیروز
سیگار میکشم



حسین پناهی

فقط یه زنگ تلفن




زخم ها خوب می شن و جاشون کم کم از بین می ره ولی یه زنگ تلفن واسه برگردوندن تموم دردا بسه !


نامه به کودکی که هرگز زاده نشد ــ اوریانا فالاچی

چرا دلم باور نمیکنه...

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

اصل بقای عشق




آن عشق ماندنی ست 
وقتی دمیده ای ، تو عشق خودت را به قلب من
حتی اگر که بشکند دل من 
باز عاشقم

آیین آینه ، محو تو بودن است
حتی اگر که بشکندش سنگ روزگار
در هر شکسته ، تو تکرار می شوی 
در تکه تکه ی آن ، باز نقش توست
یکصد هزار تو
زیباست عاشقی

آن عشق پاک تو
هرگز نمی رود از سینه ام برون
تنها ظهور و جلوه آن ، جور دیگری است

یکدم بیاد تو ، لبخند می شود
گاهی ز هجر تو ، آهی به سینه ام
گاهی به شکل بغض
لختی بسان اشک

این است مهربان
اصل بقای عشق

کیوان شاهبداغی

اگر نگویی فردایت مثل امروز خواهد بود...



به خودت این فرصت را بده تا بگویی:
«
مرا ببخش»،
«
متاسفم»،
«
خواهش میکنم»،
«
ممنونم»
و از تمام عبارات زیبا و مهربانی که بلدی استفاده کن.
هیچکس تو را به خاطر نخواهد آورد اگر افکارت را چون رازی در سینه محفوظ داری.
خودت را مجبور به بیان آنها کن.
به دوستان و همه‌ء آنهایی که دوستشان داری،بگو چقدر برایت اهمیت دارند.
اگر نگویی فردایت مثل امروز خواهد بود...

گابریل گارسیا مارکز

به راحتی آن را جا می گذاری



من که می دانم

شعر هم که باشم
دوباره می شوم
همان بیتی که تو
به راحتی آن را جا می گذاری
و آب از آب تکان نمی خورد...

علیرضا اسفندیاری

به من یاد بده،


به من یاد بده، 

انسان مدرنی باشم و 

هر بار که دلتنگت می شوم 

به جای بغض و اشک،

تنها به این جمله اکتفا کنم که 

هوای بدِ این روزها 

آدم را افسرده می کند...

                                  سیاوش میرزایی

دوستت دارم


بعضی از حرف‌ها را
قلب باید بگوید
بعضی از حرف‌ها را
چشم یا دست یا لب...

«
دوستت دارم» اما
ادعای کمی نیست
یا ازین حرف‌های دم دستی ِ کوچه بازار
گـفـتـنـش را
از تمام وجود خودت مایه بگذار.

                                         سید علی افضلی

تمام شد


چه کسی 
می‌تواند بگوید "تمام شد
و دروغ نگفته باشد؟

نادر ابراهیمی

دوست داشتنت ...


ا...

این طور نگاهم نکن

روزی روزگاری

دست داشتم

پا داشتم

گمشان کردم در دوست داشتنت ....

"
جلیل صفر بیگی"

برنمی گردد!



یک رفتن هایی هست 

که تمام شعرهای دنیا را به پایش بریزی

برنمی گردد!

رابطه ی تموم شده


وقتی یه رابطه‌ای داره تموم می‌شه، کسی که کمتر عاشقه، بهتر حرف می‌زنه !

عباس نعمتی
فیلمنامه: سریالِ تاصبح

یاد دلم باشد



یاد دلم باشد آنهایی که با بهانه یادم می کنند

بی بهانه از یادم می برند

یاد دلم باشد، نه چشم به راه آمدنشان باشم

نه دل نگران رفتنشان

اما سهم شان را از مهربانی کم نکنم


دلتنگی


رفته بود اما

اهریمنی را با من همخانه کرده بود

دلم که می گرفت

نبودنش را به شکل خنجری می ساخت

فرو می کرد در قلبم

 

کاظم خوشخو

 

خاطرات روزهای با تو را



خاطرات روزهای با تو را

چطور فراموش کنم؟

وقتی خود من

یکی از خاطرات آن روزهایم


کاظم خوشخو

لحظه های غریب


زیر آوار این لحظه های غریب

سوسوی هیچ ستاره ای برای من نیست

دلم گرفته

یک دلتنگی همیشگی مدام همراه من است

کاش تو را ندیده بودم


کاظم خوشخو